Inflyttning i replokalen.

Hej på er!
Jag har roliga nyheter. Igår var en fantastisk dag! Vi fick ju som sagt vår replokal så vi flyttade
in alla saker dit. Carro flyttade ner sina trummor och det kändes riktigt kul. Det andra bandet
som vi egentligen skulle dela lokal med har inte skrivet på kontraktet än och deras tid har nu
runnit ut. Så som det ser ut nu så ska vi antagligen dela med ett annat band men inte förrän
de skrivet på kontraktet så den närmsta veckan är den lokalen verkligen bara vår! Vi kan åka
dit och vara där när och hur länge vi vill! Det pirrar faktiskt lite i magen, och som om inte detta
vore nog, Marcus som jobbar på Markan hjälpte oss in med sakerna och kopplade in dem
osv och sen berättade han att han har en kompis som ska börja jobba som producent men
innan han börjar så vill ha öva och prova spela in lite, och för att göra det så behöver han ju ett
band och givetvis så sa vi i Althea Passion ja utan att ens tänka efter! När vi kom på vad han
precis hade erbjudit oss så började vi prata i munnen på varandra. Vi sa att vi inte spelat så
länge så han får inte förvänta sig något eller tro att vi kan så mycket, vi har inga egna låtar än
och vi kan inte alls många låtar nu, men vi kom fram till att vi ville göra det fast att vi bara kan en
låt. Detta är en chans man bara inte får missa och definitiv inte tacka nej till! Vi får i alla fall spela
in något, ta med oss det hem och sätta in den i en stereo och höja volymen till max och höra att
det som strömmar ut genom högtalarna det är vårt band, med vår egen tolkning och vårt egna
Althea Passion!
Att bara prata om det ger mig en sådan kick! Vi har inte ens gjort så mycket men det har redan
hänt så mycket med bandet. Vi har varit med i tidningen, fått replokal och nu kanske vi ska få spela
in en eller två låtar. Jag tycker att det är helt fantastiskt roligt! Och jag vill bara ha mer och mer!
Ge mig det där facit som jag nämnde innan! Jag vill veta! Kommer jag syssla med det jag älskar
mest i hela världen ihop med dem som jag älskar mest i hela världen? Vilket jobb! Heja oss!

Marcus hjälper oss att koppla in förstärkare och grejer
och Jenny och Maria tittar på.

Nu kan Carro änligen spela på sina trummor utan att
någon klagar på henne att det är för högt eller att klockan
är för mycket! Härligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0