Djurens Rätt!

Hej på er!
Nu har vi precis avnjutit en god kvällsmat. Mamma gjorde helt underbart goda varma mackor
och en jätte god sallad med allt möjligt i. Alice var som sagt inne och spelade tennis och som
jag sa så övninskörde jag och pappa. Det gick super bra! Jag körde i Grönängsplan rondellen,
backade och parkerade, körde där det var massa vägarbete där jag också fick möte av massa
bilar men det gick jätte bra och inga motorstopp, då är det verkligen fantastiskt kul att köra bil
och då känner jag att jag vill ha körkort imorgon!

Djurens Rätt var det ja.

Vad vill Djurens Rätt?
Djur är liksom människor kännande varelser med intressen och behov som måste tillgodoses.
Vi kan aldrig acceptera att man ser på djuren som varor, som ting för människor att utnyttja efter
eget godtycke. Djurens Rätt vill vara djurens röst i samhället och försvara deras rättigheter.

Hur arbetar Djurens Rätt?
Djurens Rätt arbetar främst med opinionsbildning, det vill säga information till allmänheten om
djurförsöksverksamheten och annat utnyttjande av djur, främst situationen för lantbruksdjur och
pälsdjur.

Djurens Rätt försöker också påverka dem som har makt och inflytande över djurförsök och andra
djurfrågor: politiker, myndigheter, forskare med flera. Djurens Rätt arbetar även inom etablerade
samhällsorgan för att påverka utvecklingen.
Djurens Rätt är en uttalad antivåldsrörelse, eftersom vi anser att varken människor eller djur ska
utsättas för våld. Djurens Rätt arbetar enbart med lagliga metoder. Vi vill genom demokratisk
opinionsbildning, politisk påverkan och attitydförändring förverkliga våra mål:

    * att få till stånd lagändringar som sätter stopp för plågsamma expriment på djur.
    * att pälsdjursfarmarna och djurfabrikerna måste bort
    * att djur ska skonas från lidande i ALLA sammanhang där de utnyttjas av människan.

Det är viktigt att folk engagerar sig och jag känner att detta är det minsta jag kan göra. Genom
kampanjer, protestlistor m.m kanske vi tillsammans kan förhindra att djur utnyttjas på dessa
hemska sätten. Vill du hjälpa till? Bli medlem på www.djurensratt.se det kostar bara 75 kr.
Tillsammans kanske vi kan göra skillnad. Djuren förtjänar inte detta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0