England.

Hej pa er allihopa! Antligen har jag fatt tag pa en dator! Nina min moster hade faktiskt en.
En barbar dessutom. Gud vad irriterande att har inte finns vissa bokstaver. Ajja ni far ha overseende.
Jag tankte att jag skulle sammanfatta lite vad som hant de senaste dygnen.
Som ni sakert forstar sa skriver jag fran England nu. Haha! Vi har precis atit spagetti och kottfarssas.
Kl atta var vi antligen hemma hos Nina och Marty. Ungefar tolv timmars resa. Det var jobbigt
och jag ar sa trott men det ar skont att antligen vara framme.
Vi kom upp till mormor och morfar ratt sent igar. Vi var alla lite trotta till mans sa det blev inte sa
mycket gjort. Vi at en fantastiskt god kottfarspaj och efter det sa somnade jag pa stort.
Idag gick vi upp kl halv sju for vi skulle aka mot Save klo halv atta.
Planet lyfte kl tjugo over tio och jag grat som ett litet barn nar vi gick ombord pa planet.
Det var varre an nar vi skulle till Mallorca. Fast val uppe i luften sa ror det inte mig ryggen. Det ar
bara starten och landningen som jag tycker ar jobbig. Fast denna landningen idag var den basta jag varit
med om! Jag kan inte tanka mig att nagon skulle kunna gora det mer behagligare och utan att jag ska fa
lock for oronen. Det for jag namligen alltid. Men inte idag. Den ena flyvardinnan sag att jag var ledsen
direkt nar jag gick ombord pa planet. Hon kom fram och lugnade ner mig och pratade med mig
sakert tva tre ganger. Nar vi gick av planet sa hon " Feeling better now? I hope I see you soon"
Jag gillar verkligen personer som bryr sig om folk sa som hon brydde sig om mig.
Hon var verkligen ratt kvinna pa ratt stalle.
Nar vi var framme i London at vi lasagne pa flygplatsen och sen kopte vi maltesers.
Efter vi atit hoppade vi pa bussen sm egentligen skulle ga hela vagen till Liecester men den gick
bara till Luton Airport sa vi fick ta en buss darifran till Liecester istallet.
Vi var framme i Liecester kl fem dar vi motte upp moster Nina som kort fran York for att
hamta oss i sin lilla bil. Ratt trangt. Vi klamde in oss allihopa i alla fall ovh borjade aka mot York.
Nar vi akte genom York satt jag och forundrades over engelsmannens val av gardiner.
Varfor finns det bara vita spets gardiner i vartenda fonster man tittar? Haha!
Sa fruktansvart fult! Det hade hant en olycka pa vagen ocksa, och det gjorde att det blev jatte
lang bilko och jag tror att jag sett den langsta bilkon i mitt liv nu. Jag ljuger inte om jag sager
att det var ko i minst tva mil!
Vi kom fram till slut i alla fall, och har sitter jag nu med mosters dator i knat.
Helt underbart! Jag kanner pa mig att detta kommer bli en super mysig weekend.
Imorgon ska vi aka och titta pa slottet dar Mary jobbar som guide. Sen pa fredag blir det det
som jag ser fram emot mest det vill saga shopping! Jag fick mycket pengar av mormor och morfar
igar ocksa sa jag har 1400 svenska kr det vill saga 140 pund. Det kan nog bli en del klader eller skor
eller vaskor. Haha vi far se. Nu ska jag ga och ta en dusch sen ska jag nog krypa ner i sangen.

Det har varit en lang dag och manga timmar har gatt at till att bara fardas.
Ha det bra lasare. Vi hors kanske snart igen, tack vare denna underbara uppfinning
som jag har i mitt kna.

Manga kramar fran mig har i York

Kommentarer
Postat av: ronja

kraaaaaaaam :)

2008-09-10 @ 23:53:13
URL: http://ronjis.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0