Mamma är mästerkock!

Nästa jul kommer vi ju fira uppe i Glommen, sa pappa precis. Hur låter det egentligen?
Inte så som jag vill att det ska låta i alla fall. Jag tänker inte fira jul i något som varit min
sommarstuga. Eller där min sommarstuga har varit. Det är bara så fel! Jag firar mina
somrar där. Jag befinner mig där när solen skiner eller rättare sagt jag befann mig där.
Jag har fortfarande inte fattat att stugan verkligen är borta, och kommer som sagt inte
göra det förrän jag åker upp dit och ser det med mina egna ögon vilket jag inte vill se!

Nej till något annat nu då. Maten. Min mamma är verkligen en konstnär när det gäller att
laga mat, både när det gäller att tillaga den och till att lägga upp den på tallriken. Visst
ikväll lagade hon omelett och det kanske inte är något speciellt men kolla bara på salladen!
ser det inte fruktansvärt gott ut?

Sallad ska inte bara vara en massa gröna blad och gurka och tomat. Utan en massa annat gott.
Om ni frågar mig. Mamma har morötter, melon, fetaost och sånt gott i sina sallader. På sommaren
brukar hon till och med göra sallad med jordgubbar i och det är helt fantastiskt gott!
Nej min mamma kan verkligen laga mat. Hon borde satsa på det och det är det många som säger
till henne men man ska jag ha tid över och orka att göra något sådant också. Men hade man bara sett
det utifrån den aspekten om hon hade Lyckats så hade hon lätt gjort det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0