första sånglektionen

Hej på er!

Nu har jag precis ätit grymt god sallad och biff som mamma hade lagat. Har inte ätit någon middag idag
heller så det smakade mycket bra.

Kom hem från Knislinge för ett litet tag sen. Hade ju som sagt min första sånglektion idag. Gud vad roligt!
Jag vill bara sjunga mer och mer. Jag sjöng i och för sig inte så mycket utan vi pratade rätt mycket, hon
(Linda) gick igenom olika tekniker och berättade mycket om hur stämbanden fungerar. Tror inte bara att
man kommer lära sig sjunga bra utan att det också är jävligt lärorikt eftersom man lär sig hur rösten
fungerar och att man måste vara rädd om den för man kan faktiskt slå knut på sina stämband vilket i sin
tur kan leda till att man måste operera. Saker jag inte har haft en aning om..
Jag fick sjunga lite skalor och Linda sa att jag hade power i rösten och att jag var mycket duktig i skalorna
för jag kunde gå högt upp utan att gå upp i falsett. Mycket bra betyg tycker jag. Känner mig super nöjd!
Ska ringa till henne imorgon och boka ny tid. Jag vill fortsätta!


Kommentarer
Postat av: ronja

vad kostade det? :)

2010-02-25 @ 00:52:38
Postat av: Anonym

550 kr för en tim

370 för en halvtimme

2010-02-25 @ 14:55:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0