En lång sovmorgon..

Idag tog jag en väldigt lång sovmorgon. Jag sov ända till kvar över elva. Fast då vaknade jag av att det borrades och hammrades i väggarna här. Vi ska renovera lite saker i huset. Bla toaletten som ligger bredvid mitt rum och det var just där vi hade en hantverkare idag. Men det gjorde inget, jag är ju bara ledig idag så då behöver jag ju inte sova bort hela dagen. Det är så tråkigt! Jag kan bli lite deprimerad när jag tänker på dem gångerna man sovit ut riktigt länge, typ till tolv, ett. Det värsta är att jag aldrig har sovit så länge utan jag har kanske vaknat vid elva och sen legat kvar. Det känns ju så onödigt att sova bort en hel dag, man kan ju göra något vettigt av den istället. Nu på helgerna sover/ligger jag aldrig kvar mer än till halv elva. Jag vill verkligen njuta av varje dag och inte ligga och snarka i min säng.

Snart kommer syrran hem och då ska vi åka upp till Örkelljunga och handla bas till henne. Hon är helt galen och tycker det ska bli så kul! Jag skulle egentligen på teori idag men Alice vill så gärna ha med mig, och (för att inte skryta) så är jag ju den som kan mest om musik i familjen Pettersson. Jag hoppas att Alice går i mina fotspår sen och tycker att det är kul att spela bas och att hon sen själv också bildar band med några av sina vänner. Det är verkligen det roligaste intresset man kan ha tycker jag, speciellt om man är så intresserad av musik.


Denna kjolen är jag lite sugen på faktiskt. Det börjar ju bli dags att leta efter lite höst kläder nu känns det som.
Ska nog beställa den sen. Nu ska jag och pappa åka och hämta Alice.

Det kommer nog en del bilder sen på henne när hon spelar.
Hej så länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0