Tro på er själva!

Nu är jag ganska trött. Jag bestämde mig för att storstäda i mitt rum, vilket verkligen behövdes!
Det är ganska kul att storstäda, det blir inte som vanligt när man bara röjer lite..
Nu går man ju verkligen igenom allt för att sortera och slänga det man inte behöver..
Man hittar ju en massa gamla roliga grejer som man helt hade glömt att man hade.
Varför blir det då svårt att slänga sakerna? Det undrar jag..
Om man nu ändå glömt att man hade den där gamla boken, varför ska man då envisas med att behålla den?
Det slutar ju ändå bara med att den bara ligger där och samlar damm.

Jag hittade i alla fall en gammal uppsats från svenskan, Yrkesdrömmar hette den.
Vi skulle skriva om vad vi hade för framtidsdrömmar. Givetvis så hade jag skrivet om musiken. 
En sak som jag också skrivet med i texten som ingen människa någonsin får glömma, det är att man måste tro på sig själv. Gör man inte det kommer man inte långt.
Jag har bestämt mig för att lyckas med musiken och är beredd att lägga ner massor med arbete på det för att jag ska lyckas. För jag vill verkligen lyckas!
Folk som inte tror på mig driver mig till vansinne, men dem driver också mig framåt.
Varför skulle inte jag kunna sjunga?
Varför skulle inte jag kunna spela gitarr?
Varför skulle inte jag kunna lyckas med det jag vill?
För att det jag vill är svårt? Ja, det är jag fullt medveten om, men det hindrar inte mig.
Varför ska folk hålla på och trycka ner varandra?

Jag tänker inte lyssna på det örat längre. Jag tror på mig själv, jag tror på mig själv något enormt och jag tror att jag kan nå mina drömmar och mål om jag bara kämpar hårt och inte ger upp. Sen är det viktigt att ha kul på vägen och det har jag verkligen. Folk måste börja tro på sig själva, tro att man kan lyckas med det man vill.

Nog om detta.. Ikväll har jag och mamma varit ute och övningskört och det gick hur bra som helst!
Känner att jag vill ha mitt körkort nu, jag vill kunna köra bil nu!
Imorgon ska klassen fotograferas. OP3 är vi nu. Det är knasigt.


Fina flickor från klassen på vår avslutning i 2an.

Kommentarer
Postat av: Ida

Det var en mysig fika efter skolavslutningen på det fotot. Nästa skolavslutning är vi nog inte riktigt lika lugna!

2008-08-26 @ 19:03:37
URL: http://idaji.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0