Hallå igen..

Nu har jag sovit några timmar och är mycket piggare än vad jag var innan..
Jag är nämligen ledig från skolan idag.. Super skönt!
Jag har precis varit inne i min mamma garderob och kikat lite. Jag måste erkänna att jag blev överrumplad.
Visst jag brukar låna kläder av henne för min mamma klär sig as snyggt för att vara 43. Kanske inte ålder i sig men i alla fall.. Men då blir det oftast att man tar något som ligger på byrån direkt när man kommer in. Men eftersom mamma har en walk in closet så finns det ju så mycket mer kläder att välja mellan, så nu när hon ändå inte var hemma så bestämde jag mig för att utforska hennes garderob noga..
Vem är det som säger att man inte kan ha på sig ett visst plagg? Jag anser att man får ha på sig vad man vill..
Jag tror som många andra heller inte på mode utan att man ska hitta sin egen stil, en stil som man själv trivs i, visst kan det var roligt att följa trenderna, men inte slaviskt. Jag älskar blommor! Så att följa den trenden i sommar var ju bara kul..
Men i alla fall.. Mamma hade enormt mycket snygga kläder "längst in" i garderoben om jag kan utrycka mig så?
Massa snygga oversize skjortor, kavejer och kjolar i massa fina färger. Men man ska ju våga ha det på sig också..
Jag kan inte låta bli att relatera till underbara Carrie i sex and the city.. Att hon skrev ett kontrakt innan serien började att hon skulle få behålla alla kläder hon har på sig måste ju vara det bästa hon någonsin gjort.. Det jag vill säga är att hade man bott på Manhattan hade ingen brytt sig om vad man har på sig, men här nere i Skåne och framförallt Hässleholm hade folk haft en jäkla massa åsikter. Vad har du på dig? Hur har du tänkt? Det där kan du väll inte ha? You name it!
Det är kanske dags att bara strunta i vad alla tycker och bara börja klä sig i det som Jag trivs i, i det som Jag tycker är snyggt. Visserligen gör jag det redan men man borde kanske börja kombinera lite andra saker som man absolut inte tycker är snyggt, det kanske kan bli snyggt..

Kolla bara på denna kavajen till ett par jeans. Om man nu vill ha det till den.. Skit snygg till ett par tights och höga pumps om man vill det.. Dock kommer jag ju ta bort axelvaddarna, är dem på väg tillbaka? Det kommer jag nog aldrig att acceptera! Axelvaddar är fruktansvärt fult!



Nå det får vara nog om kläder för nu.. 
 
Det känns inte som om jag har hunnit uträtta så mycket idag faktiskt. Jag tog mig som sagt en tupplur på soffan innan.

Ringde precis till baken och bad dem skicka hem en sådan dosa man använder när man betalar sina räkningar. Känns som det börjar bli dags för mig att använda en sådan nu. Man handlar ju trots allt lite på internet och man har lite räkningar att betala, det blir kluddigt för mamma när hon ska göra det åt mig, nu kan jag göra det själv.. Helt perfekt!
Sen ringde jag till sommarjobbet också och frågade om det fanns extra jobb, för jag vill ha pengar!
Hon bad mig skriva ner mitt schema så skulle hon kolla. Jag håller tummarna!
Nej nu blev detta alldeles för långt, men som sagt när jag väl kommer igång så har jag svårt för att sluta..
Men jag måste få skriva av mig, det känns jätte skönt. Jag har kommit fram till att jag struntar i om någon läser min blogg eller inte, jag tänker göra detta för min egen skull, eftersom jag älskar att skriva!
Nej, nu skriker magen! Det får bli pasta och makrill. Snabbt, enkelt och framförallt Gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0