Studenten 2009!

Det låter det, bara att säga det högt för mig själv ger mig gåshud!
Det är helt otroligt att det är min tur nu, våran tur nu!
Varje år, eller i ettan och tvåan, 2007 och 2008 stod vi där och surade och var så vansinnigt avundsjuka för att vi också ville kläs oss i vitt, ropa till andra ettor och tvåor " FÖR VI HAR TAGIT STUDENTEN, FÖR VI HAR TAGIT STUDENTEN!"
Men nu, visst det är 10 månader kvar till det är vår tur, visst det är lång tid kvar men titta bara på hur fort dessa två åren har gått! Snart står vi där, med vita små fina klänning och dessa otrligt snygga hattarna på våra huvud och äntligen är det vår tur att ropa "FÖR VI HAR TAGIT STUDENTEN, FÖR VI HAR TAGIT STUDENTEN!"
Det känns vemodigt på ett vis, jag vill inte bli äldre nu, jag har aldrig mått bättre än vad jag gör nu, tiden på gymnasiet har varit den bästa i hela mitt liv! Jag vill inte börja jobba och aldrig mer ha sommarlov. Jag vill fotsätta träffa mina vänner sju timmar om dagen, fem dagar i veckan.. Hur roligt har vi inte på omvårdnadsprogrammet? Hur många minnen har vi från bara dessa två åren ihop? Det är ofattbart, jag blir både glad och ledsen på samma gång.
Minns ni hur nervösa vi var första dagen och hur allting bara lossnade mellan oss allihopa när vi åkte på internat till Åhus? Alla knäppa saker vi sagt, alla smaknamn vi gett varandra, hur uppspelta vi var när vi började umgås med "koumpisana", alla gånger vi haft lektion men lagt oss i soffan istället för vi inte orkat. Det finns hur mycket som helst!
Allt detta kommer ta slut efter studenten men jag kommer alltid bära med mig det i huvudet och hoppas att vi alla kommer hålla kontakten med varandra för så roligt som jag haft dessa åren har jag nog inte haft någon gång!
OP3 NU ÄR DET VÅR TUR!

Kommentarer
Postat av: Ida

studenten kommer bli sjuk. synd att inte klassen är så nära som i ettan. då höll hela klassen ihop i stort sett, nu är vi uppdelade i våra små grupper. vi borde göra nått åt detta, klassfest?

2008-08-31 @ 17:23:20
URL: http://idaji.blogg.se/
Postat av: Louise

Absolut, jag håller med Ida!

Vi får ta tag i det snart tycker jag!

2008-08-31 @ 17:57:22
Postat av: Anonym

2008-08-31 @ 17:57:30
Postat av: Sara

Jag gråter ju. Tårarna rinner. JAG ÄLSKAR VÅR KLASS OCH VILL INTE SKILJAS! Herregud vad sjukt att vi ska studenten. alla år vi gått i skolan ihop vännen och nu ska vi ta studenten! FY FAN VAD VI ÄR BRA !

2008-09-01 @ 20:04:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0