I studion.

Hej på er!
Jag är helt slut! Idag så spelade vi in och det var verkligen jätte roligt! Det tog ca två timmar innan vi kom
igång för allting strulade, men till slut så fick Marcus och Christoffer rätt på det och vi kunde börja spela
in. Carro började på trummorna, sen jag och Jenny på gitarrerna och sen Maria på basen och sen till
sist, jag och Maria med sången och stämman. Det känns fortfarande jätte roligt och jag längtar jätte
mycket till Christoffer har mixat färdigt allting så man får åka hem och lyssna på det. Vilken känsla
alltså! Jag trodde inte heller att man kunde bli så här trött men det blir man verkligen. Tänk då hur lång
tid det tar att spela in ett helt album och idag spelade vi in en låt och det tog ungefär tre timmar, men när
vi får höra resultatet så kommer det nog verklingen vara värt varenda minut vi spenderade där nere i
studion! Christoffer skulle fixa så att vi får en skiva med två spår, ett spår där han inte har mixat låten alls
och på det andra ska han ha mixat den. Det blir super roligt att höra skillnaden.
Ikväll blir det sängen tidigt för min del. Imorgon är det skola som vanligt och jag har inget speciellt
inplanerat denna veckan. Nu på fredag är det tre veckor tills vi slutar skolan och då är det tänkt att vi ska
spela på julavslutningen. Vi måste verkligen lägga på ett kol om vi vill klara det! Nu blir det sängen. Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Johan

visste inte ni hade en neger i bandet :P haha, skojja. skicka er låt ffs! ja vill höra.

2008-12-08 @ 17:48:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0