Då har man blivet påkörd

Hej på er!
Nu ska jag berätta något knäppt. Jag övninskörde hem från skolan idag. Sara var med i bilen för jag
skulle skjutsa hem henne, när jag släppt av henne och ska köra hemmåt så möter jag en traktor, och
alla vet ju som sagt att Sara bor på en liten krokig skogsväg och får man möte på den vägen finns det
inte så mycket utrymme till att köra ut till kanten. Jag mötte en stor traktor i alla fall, där vi möttes fanns
en liten väg in till höger på hans sida och jag var helt säker på att han skulle köra in där och låta mig
passera men givetvis så körde jag ju ändå så långt in till vägkanten som jag bara kunde. Jag kan ju
inte så mycket om traktorer men killen som körde hade en stor grej nerfälld, typ som en vinge, tja
fråga inte ens vad jag menar för jag vet verkligen inte var det var! Men vi kallar det från och med nu en
vinge. I alla fall, killen i traktorn kör rätt förbi utan att fälla upp den här vingen. Pappa var helt lung
eftersom man brukar ju hoppas oftast att de som kör de stora fordonen har koll på sitt fordon och
givetvis hur mycket plats det behöver för att kunna passera ett annat fordon om de nu nödvändigtvis
måste göra det. Jag tittar på vingen och börjar skrika "Nej nej det går inte!" Sen kan ni ju tänka er det
skrapande ljudet mot lacken och sen sa det bom! Och den här vingen satt fast i vänster bakskärm och
drog loss hela skiten! Jag byttade plats med pappa och efter lite backande så hade vingen släppt och
vi kunde köra vidare. Fast det var ju efter pappa tagit killens namn och nummer som skämdes och tog
på sig hela skulden, vilket han ska göra! Jag gjorde inget fel och det känns bra. Nu har jag fått vara med
om detta också. Det var intressant. Jag hoppas att hela golfen trillar sönder nu så att mamma och pappa
kan köpa en lite bättre bil än golfen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0