27 oktober - Halkan

Godkväll!
Vad har jag gjort idag nu då? Vad var det som jag inte ville avslöja igår? Det är kanske inte världens
största grej men jag har varit nervös och spänd så jag har inte vetat var jag ska ta vägen. Jag och
Sara har varit nere i Olofström idag och gjort halkan och vi klarade det som tur var! Många som gjort
halkan säger att det är kul, vad dem menar med det, det förstår verkligen inte jag. Visst man har olika
åsikter men hur man kan tycka det är roligt med att sladda så mycket med bilen att man inte har någon
koll på fordonet för fem öre, det är för mig en gåta! Men sen däremot att för första gången sitta och köra
i bilen själv, det var riktigt, riktigt roligt! Det var inte direkt det jag tänkte på för man var verkligen så skärpt
för att man ville inte göra fel och man ville verkligen höra vad läraren sa. Men det gick bra förutom några
små missförstånd från min sida. Jag vet inte riktigt om jag lyssnade för dåligt, frågade för lite eller bara
fattade riktigt trögt! Jag tänker inte gå in på vad som hände utan bara säga att jag är helt överlycklig och
glad för att jag klarat halkan för nu kan man lägga det bakom sig!

Vad hände då? En snabb genomgång. Vi möttes upp på R1 kl kvart i nio. Jag och Sara åkte in tidigare
och satte oss och gjorde test på datorerna. En kvinna vid namn Christine körde med oss ner till
Olofström och försökte lugna ner oss på vägen dit men vi lyssnade inte så mycket. Det var nog värst för
Sara. Jag trodde att hon skulle kräkas där ett tag. Väl nere hade vi en liten lektion om däck osv. Sen
körde läraren banan runt för att visa oss hur vi skulle köra och vilka moment vi skulle göra. Sen blev vi
tilldelade varsin bil och då var jag nog som mest nervös. Ska jag sitta i en bil själv, tänkte jag!? Men det
gick bra. Det känns ändå skönt att veta vad som händer med bilen om det någon gång skulle hända
att man behöver väja eller panikbromsa för något föremål. Och vad vill både jag och Sara ha? Gärna en
bil som är utrustad med ABS-bromsar, utan det känns det rätt kört! Nej där överdrev jag, men vill man
ändå ha lite koll på bilen så känns det rätt så bra om den är utrustad med ABS.
Så detta var lite av vad som hänt denna dagen. Nu så är det äntligen lov och denna veckan blir väll inte
lika intensiv som den förra veckan var, det var verkligen hemskt! Jag hade inte koll på nångonting!
Jag tänkte åka till Rasmus ikväll men nu när min nervositet släppt så är jag helt slut i hela min kropp!
Så ikväll ska jag ta hand om mig själv. Jag ska lägga mig nere i soffan och titta på en massa filmer hela
natten och eftersom det är lov så struntar jag fullständigt i hur sent det blir! Även om jag kommer somna
på två sekunder! Vi hörs av imorgon läsare. Godnatt. Ni får en annan gammal bild på mig men det
jag vill säga är bara att ungefär så här bra mådde jag när jag fick reda på att jag klarat halkan.

Kommentarer
Postat av: Sara

VI ÄR BÄST! är så jäkla glad att skiten är över. rätt nöjd kvinna i sexig klänning på bilden :D

2008-10-28 @ 12:26:37
Postat av: Nina

Bra gjort min kara systerdotter!

Nina xx

2008-10-29 @ 09:42:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0