Djurens rätt

Hej på er! Idag har vi skrattat mycket och länge i skolan, åt massa löjliga saker.
Det r tur att man har vänner som delar den kassa humorn som en själv. Putt putt.
 Filmen från igår väckte så många känslor inom mig så jag bestämde mig för att
verkligen engagera mig så mycket jag bara kan i detta. Djurens rätt är en organisation
som jobbar för att alla djur ska bli fria från lidande i alla sammanhang där
de utnyttjas av människan. Detta är exakt det jag vill engagera mig i om jag nu ska göra
det i något. Jag blev medlem på sidan och mejlade dem att jag också var intresserad
av att vara skolombud. Skolombudet fungerar som någon form av ombud i skolan till alla
djur och ska föra talan och exempelvis värva kompisar till hemsidan, visa filmer och sätta
upp flygblad bland annat. Får se vad dem svarar. Jag gör detta för djurens skull!

Nu ska Alice iväg och spela tennis inne i stan och då passar det ju såklart bra för mig att
övningsköra lite. Känns som det börjar bli dags att köra i Grönängsplan rondellen nu.
Nu ska vi köra. Vi hörs senare när jag kommer hem. Då ska jag berätta lite mer om vad Djurens rätt
vill göra och hur dem arbetar. Ha det bra så länge. Kram på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0