nightmare

Min kropp hänger inte med! Jag är helt slut. Vaknade kl ett inatt av att Alice sa:
- Louise du drömmer!

Det tog ett tag för mig att hämta mig och rätt var det var så kom mamma och
pappa också in på mitt rum, nu satt jag upp i sängen, och stortjöt. Jag försökte
samla mig och tänkte efter på vad det vad som hänt och jag kom på att jag nog
hade haft den västa mardrömmen i hela mitt liv!

Det var farmors begravning, familjen gick in före mig, jag väntade ute där
man hänger av sig och tittade in på alla blommor vid kistan och blev plötsligt
så osäker och så fruktansvärt ledsen och sa att jag kommer nog inte fixa
denna begravningen, jag hörde någon som grät bakom mig och vände mig om.
Farmor stod där, hon var jätte ledsen, hon sträckte ut sina armar mot mig och
sa - Kom Louise.. Jag blev rädd och förvirrad i drömmen för jag såg farmor så
tydligt, jag kände hur jag trillade till golvet och tittade upp, prästen stod ovanför
mig och skrek jätte argt och med mörk röst:
GÅ UT UR MIN KYRKA!

Sen vaknade jag av att hela familjen satt i min säng. Så från mellan klockan halv
två och fyra inatt har jag kämpat mot tröttheten och med rädslan, livrädd för att
somna och drömma vidare på drömmen.. Tllslut somnade jag av ren utmattning
och nu så hänger inte kroppen med, jag är trött i huvudet, i kroppen och mina
ögonlock är svullna och ser ut som två... Tjocka ögonlock?

Jag känner mig fruktansvärt rädd för mörkret nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0