Ibland händer det lite

Hej på er!

Det har hunnit hända lite. Jag ska ta en snabb sammanfattning. I onsdes var vi ju här och skulle
egentligen spelat spel men det blev bara en massa skitsnack istället. Sånt som vi är så extremt
bra på. På torsdagen var vi festsugna så då åkte vi till Bjärnum. Mycket trevlig. I fredes tog jag det
bara lugnt med familjen och Lets Dance. Sen ska jag berätta något kul.
Lördagen blev en väldigt händelserik dag. Mamma och jag bestämde typ sent på fredag kväll att
vi skulle åka och kolla på balklänning. Först inom Väla en sväng där jag köpte mig ett somrigt
linne på Gina tricot. Efter det satte vi oss i bilen för att hitta affären där jag skulle köpa min klänning.
Efter lite samtal och sms till 118100 hittade vi dit och det visade sig att affären låg på Hälsovägen,
och det är ju den vägen som går ner mot hamnen och den har nog varenda människa åkt eller kört
på någon gång i sitt liv.. In i affären där jag provade säkert sju-åtta klänningar i olika modeller och
färger, tills jag till slut bestämde mig för en jätte fin som jag kommer få två veckor innan balen.
Turkos givetvis. När jag bestämt mig säger butiksföreståndaren
- Ja det var ju tur att ni kom hit idag och bestämt er för detta är vår absolut sista dag för att ta
beställningar från våra kunder.

Denna affären skickar nämligen alla mått och beställningar sen sys klänningarna upp i USA. Vilken
tur vi hade! Snacka om att vara på rätt plats vid rätt tidpunkt. Men det är också så typsikt mig att vara
ute i verkligen sista sekunden alltid! Efter det åkte vi till Donken för att äta middag. När vi börjar köra
hemmåt känner vi att bilen är helt ostabil, vi kör tillbaka in på Q8 och ser att det vänstra bak däcket
har rätt lite luft kvar i sig. Det satt även en tjock skruv i däcket så det var ett rätt stort hål. In på Q8 för
att se om någon kunde hjälpa oss. Jag ska försöka korta ner det. (Jag och min kära vän Jenny är
experter båda två på att skriva extremt mycket text.)
I alla fall. Efter killen på Q8 sprutat in något skit i däcket som skulle täppa till hålet , kom han också
fram till att vi inte kunde köra med detta däcket hem för det var för långt för att det skulle hålla. Där
stod vi inne på macken och försökte förgäves komma på hur vi skulle göra för att ta oss hem. Då
som från ingenstans kommer där in en kille på macken och säger
- Är det er V70 som står där ute. Vill ni har hjälp med att sätta på reservdäck?
Vi blev helt överlyckliga och efter ca 10 minuter var vi påväg hem. Tack till dig, vem du än är. Vi är
fortfarande jätte glada och tacksamma för att du ville hjälpa oss. Det är inte alla människor som
bara erbjuder sig att göra en sådan sak. Tusen tack!
Efter detta, hem och duscha och göra vid sig för att sen åka in till stan för att festa med alla
underbara människor hemma hos Crille. Jag tittade på klockan sista gången kl tio i fem. Då sov
redan Sara och hon hade tagit hela sovsäcken och jag frös men jag somnade. Galen kväll!
Och en ganska så händelserik dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0