Semester

Tänker på semestern..
Vad konstigt!

Men faktiskt, eftersom man gått i skolan praktiskt taget i hela sitt liv och det nu är första gången
som man inte gått i skolan på över fyra månader och bara jobbar så känner man att det faktiskt
är en stor förändring. Visst var skolan stressig och jobbig ibland med alla prov, redovisningar och
alla dem uppgifter som man fick en deadline på men det går ändå inte att jämnföra med hur det
är att istället jobba. Man känner sig vuxen!

Jag har jobbat mycket nu, sena kvällar och tidiga morgnar.
Man anstränger sig på ett helt annat sätt än vad man gjorde i skolan. Nu är det inte på skoj
längre. Jag jobbar med människor, människor med olika behov, med olika önskemål och varje
gång man går in genom en ny dörr så vet man aldrig hur personen är som man ska möta.
Humöret skiftar på oss alla. Det finns vissa små energitjuvar som kan stjäla all min enerig och
mycket väl kan förstöra hela min dag om jag väl bestämt mig för att vara glad och uppåt! Människor
som gör en så slut att man har lust att säga något dumt men man gör det inte, utan håller istället
tyst och gör allt dem ber en om! Vilket gör att man blir slut i både kropp och huvud!

Vad jag vill ha sagt är att jag har inte jobbat mycket och länge om man jänmför med andra men
jag har jobbat mycket för att vara mig. Jag har aldrig känt att jag behöver en semester utan mer
- vad kul att åka utomlands, jag ska bli så jävla brun!
Men nu begriper jag innebörden av 
- jag behöver verkligen en semester.
Jag vet hur det känns att behöva en. Semester om en vecka och det gör inte så mycket att jag inte
ska ha med mig en vän för jag menar det verkligen när jag säger att jag ska inte göra ett skit
den veckan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0