Försvaret.

Hej igen!

Haha gud vad jag älskar Håkan! Men nog om det. Måste berätta lite om testet.
Testet bestod av nio delar. Jag kommer inte dra alla men några st i alla fall. I
det första testet fick man se fyra män instängda i frysboxar. Man fick
instruktioner om att rädda två personer och samtidigt se siffror ovanför som
berättade hur andra valt. Det var lät hemskt tyckte jag och tryckte så att jag 
räddade alla. Därför blev jag godkänd på detta testet 
-"Du hittade den bästa lösningen och räddade alla, trots att vi
försökte påverka ditt beslut."

Test nr tre var ett minnestest där jag bl.a skulle komma ihåg hur många
gånger telefonen ringde, vad för något som låg under bordet och det som
betygsattes (vilken färg tröjan hade som killen i rummet hade på sig)
- "Vår jobb kan innebära att du måste hantera stora mängder
infromation. Du lyckades vädigt bra på minnestestet"
Test nr fyra handlade om min inpulskontroll. Att se en sak men att göra något
annat. I resultatet fick jag alla rätt. 16/16 men betyget. Nja.
- I ett kritiskt läge är det viktigt att vara flexibel. Vissa beslut måste
tas på bråkdelen av en sekund. Din impulskontroll var acceptabel.
Test nr nio var en hotbild. Där skulle jag markera vad jag upplevde som en fara
eller ett hot. Bilden blev mörk efter varje gång jag markerat så man hann inte se
vad som verkade hotfullt. Men jag hann uppfatta en man med ett vapen i alla fall.
- Det fanns ett uppenbart hot. Du lyckades identifiera detta.

Detta får räcka känner jag. Men visst verkar det spännande? Vill du göra testet 
för att se om du har det som krävs?
http://www.mil.se/rekrytering

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0