min låååånga sånglektion

Som sagt, sångletkionen idag gick jätte bra. Vi pratade mycket om alla mina låtar vi sjungt under lektionerna
och vilken jag skulle sjunga på min audition. Vilken låt gör min röst mest rättvis? Vilken låt som passar mig
bäst helt enkelt? Vi kom i alla fram till att min auditionlåt blev 1000 miles med Heat. Den kan jag verkligen
göra till min egen. För det första är det ett band med en manlig sångare, vilket gör att bara det blir en stor
skillnad om en tjej sjunger den. När låtvalet var bestämt var det viktigt att hitta en känsla, försöka förstå
texten och hitta vad sångaren vill säga med texten. Vad vill Jag att juryn ska känna när jag sjunger? Den där
känslan dem alltid pratar om. Man förstår verkligen hur viktig den är. Jag kom i alla fall på vad låten låten
betyder för mig och vilken känsla jag vill förmedla när jag sjunger den.
Man hoppas bara att man hittar den känslan och lyckas förmedla den. Texten ska även sitta 150% sa Linda.
För om man skulle komma så långt som till tv-juryn så är man väldigt nervös och kan man inte texten blir
man osäker och osäkerhet när man går in där är inte bra. Därför är det bra om man har koll på texten till
150%. Denna låten ska vi i alla fall jobba på nu. Leka lite med, ändra i texten lite kanske. Mer vill jag inte
säga eftersom jag vill göra den så unik som möjligt.

Vi pratade också om vilken tid jag bör vara där, vad jag bör ha med mig, vad för saker jag bör undvika, vad
för saker jag ska tänka på innan. Det är toppen bra att Linda har varit på en audition själv för då har hon koll
på hur det fungerar och det passar en hetsig människa som mig.

Kommentarer jag fick idag var bl.a att Linda tyckte jag hade gjort min hemläxa för jag kunde ta dem höga
tonerna direkt utan att tveka och utan att det lät som att jag inte vågade. Vi kunde även göra lite mer 
avancerade uppvärmningsövningar eftersom jag redan kommit så pass långt och min kropp är smart.
Jag vill inte att det ska låta som att jag skryter, det är bara så roligt att jag någon gång kan få känna att jag
faktiskt kan vara bra på någonting! Och framför allt något som jag vill syssla med också! 
Det var en fantastiskt lektion!

Nej nu blev detta jätte långt. Det är bara för att jag tycker det är så intressant. Jätte snällt om ni orkade läsa
allt. Detta inlägget blev mest för min egen skull. Det är skönt att få berätta för någon hur det går till.

Tack för att ni läste!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0